Visar inlägg med etikett Annas tankar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Annas tankar. Visa alla inlägg

tisdag 1 mars 2011

Andas


En bild på en rosenskära, som jag faktiskt lyckades hela vägen med (från frö till finfin blomma :)) får illustrera tanken på att livet faktiskt även pågår under vardagarna. Ibland har jag en känsla av att vardagen bara är en transportsträcka till helgen och att helgen det är då man skall leva, njuta och vara med alla man tycker om. Det är ju inte så, även dessa dagar då schemat är fulltecknat pågå ju vårt liv. Man behöver ta ett djupt andetag och bara vara lite mer även till vardags. Hur gör man det då? När det mesta en tisdag handlar om logistik? Jag skall skjutsa till tösens fotbollsträning, handla glass så hon kan få med sig till skolan på sin födelsedag, mjölken är slut, sonen skall till sin fotboll, jag och mannen skall träna. middag........

Kanske bara genom att andas och faktiskt tänka på att vi får vara friska och kunna göra allt det där vi så gärna vill........


Ha en riktigt fin dag! Anna