Visar inlägg med etikett Måla. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Måla. Visa alla inlägg

onsdag 23 februari 2011

Ett steg närmare........


Så har jag då ÄNTLIGEN hittat just den där färgen som jag haft i min tanke när det gäller mitt furuskåp. Tack vare goa Anne som målat ett bord i denna färg. Nu hoppas jag att mitt skåp skall bli lika fint :) Tänk så bra med bloggvänner :) Bara börja packa ner innehållet i skåpet och starta förvandlingen nu då, får se om det hinns med under helgen.

Annars flyter livet på i stort och smått. En magkatarr har vart eländig mot mig under helgen men känns nu bättre igen. Så nu hoppas jag att magen håller sig i skinnet för det finns ju roligare saker att göra än att ha ont i magen.

Har en rad med födelsedagar nu då mina flickor fyller år i början på mars. Presenter, kalas, tjejmiddag och allt som skall till för firandet av dessa. Roligt men när alla 3 barnen fyller inom en månad kan det bli lite väl intensivt......Dålig planering brukar vi få veta att vi haft....fast det är ju inte alltid man kan planera barn efter månaderna precis. Jaja det löser sig säkert även detta år.......


En fin vecka önskar jag er! Stor Kram! Anna

tisdag 11 maj 2010

Svart eller Vit ???


Har en underbar svåger som härom kvällen hade ställt denna kabeltrumma utanför min dörr. Han visste att jag var på jakt efter en. Så han var så gullig och levererade en till dörren till och med. Vilken service va!??













Tanken jag haft med den är att ha den som bord till vår platsbyggda soffa, på vår altan. Soffan står där det inte finns ett tak, så bordet måste målas för att skyddas. Perfekt som avlastningsbord till sommar vinet eller om mannen får som han vill, whiskyn.

Har tänkt att montera på hjul på den så man lätt kan förflytta den. Sen har jag tänkt att måla den med. Men i vilken färg?? Vitt eller svart??? Har ett marint tema på resten av altanen, den del som är under tak. Dock har jag inga vita möbler för övrigt utan de är i brunt. Så då kanske det blir lite knas om den blir vit? Kanske finns det en brun-svart färg som kunde bli bra? Nån som vet nån färg eller vad tror ni blir snyggast?? Vitt, svart, brun-svart........


Allt gott!!!! Kram Anna