Visar inlägg med etikett Hemma- Badrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemma- Badrum. Visa alla inlägg

söndag 6 februari 2011

Hot and cold


Denna skönheten (en gammaldags kran, eller blandare som det så fint heter ;) kom mannen hem med häromdagen. Gissa om han blev poppis?! ;) Så fin! Den sitter nu på plats i vårt badrum.

Har vart och handlat lite smågrejer till badrummet i dag för nu skall det bli lite vårfint där tänkte jag. Har helt susat in mig på att ha ljusblått som accentfärg där inne.

Pratade med en tjej som har en inredningsbutik om just hur man kan falla för en helt ny färg. Allt skulle vara kritvitt för ett år sedan och nu börjar det komma lite mer åt både svart och grått i mångas hem. Som man ALDRIG kanske ens kunde tänka på innan, ljusblått är en sån färg för mig. Är egentligen inte jätte blå av mig men har börjat gilla det allt mer.

Hur har ni det denna söndag? Här återstår lite pyssel och läxläsning för att sedan avsluta med en kopp te i soffan. Solsidan såklart !!

Ha en fin kommande vecka alla ni rara! Kram Anna

söndag 31 maj 2009

Bananas i färger....


På vår nedervåning har alla våra barn (låter som vi har 14 st ) var sitt rum. Deras toalett är inte stans roligaste direkt. Vi har iallafall installerat en duschvägg nu, istället för bara ett trist draperi som fanns när vi flyttade hit. Kaklet är inte så himla roligt, nåt beiget ganska stora plattor. Så nu fick jag kraft att ta tag i det där igår. Att förbättra det så gott jag kan....Eftersom det är blandat med tjejer och kille så blev det tokfärger där inne. Härligt gult, grönt och rosa. Starka färger. Helskönt bidde det tycker jag. Barnen är riktigt nöjda oxå, det är ju dock det viktigaste. Ska skaffa nya krokar och något till där nere för det är fortfarande inte riktigt perfekt, men en bit på väg iallafall....Kram Anna




















tisdag 30 december 2008

Nytt badrum!!







Äntligen fick jag till vårt badrum så som jag velat ha det ett tag. När vi flyttade in i somras hängdes bara allt ifrån det gamla in i detta nya badrum. Det var inte ett dugg samma stil men men det fick vara så länge. Nu fick jag och mannen inhandlat lite nytt i de färger som passar bra där inne.
Det blev två nya Hemtex " Living " handdukar, dom är faktiskt jätte fina och mjuka. Brun matta och vitt duschdraperi. Jag satte en skön korg på golvet för resterande handdukar. Basen är brunt med för tillfället gröna inslag. Det är ju himla lätt att ändra ett rum med en bra bas, accentfärger kan man ju variera sedan. Det behövs så lite för att få en annan känsla i ett rum. Så också i ett badrum.
Nu fattas det bara någon form av korg/ låda att förvara minstingens badleksaker så är det klart....Visst bidde det en uppfräschning !!!!