Visar inlägg med etikett Tårta. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tårta. Visa alla inlägg

lördag 11 april 2009

Blöjtårta...




Vi har bland våra närmaste vänner fått en liten nyfödd.Lilla E kom till världen och jag gjorde denna blöjtårta som vi gav till henne när vi fick träffa henne. Det är blöjor som jag snurrat och byggt ihop till "tårtbottnar" och sedan har jag knutit rosa sidenband runt. Pyntade tårtan gjorde jag med lite av varje, en liten klänning, (storlek 50 !!!) en bok, ett gosedjur och naturligtvis hade min syster ( Äppel Päppel) bidragit med en egensydd body.
Lite tyll och snyggt cellofan så vart det klart!!! Den blev mycket uppskattad och den är så rolig att göra. Ett litet tips om du har en bebis att välkomna. Kram Annis

söndag 8 februari 2009

Dags för födelsedags maraton.....


Det är den där tiden på året då jag mest går och tänker och planerar för kalas. Våra barn fyller år som på ett rullande band...Vi har 3 barn och alla fyller inom en månad!!! Så super fint planerat!!! Vi har gett upp tanken på var sitt kalas för det hinns liksom inte med...roligt är det med kalas men SÅ kul är det inte. Så vi slår ihop alla och firar med släkt under en och samma tillställning. Gott för alla inblandade skulle jag tippa. I år kommer vi att ha ett riktigt traditionellt tårt kalas har vi bestämt oss för. Alla barnen älskar att baka så alla skall få dra sitt strå till stacken så att säga...Det blir sonens härliga banankaka, dotterns underbart goda kärleksmums och en hel del annat. De stora skall baka 3 sorter var och de skall själva planera och skriva upp en inköps lista på vad dom behöver. Dom tycker detta skall bli riktigt roligt och jag tycker det är toppen med hjälp så klart. Så blir det lite tårta också....vad har vi inte bestämt än så vi får se vad det blir framöver. Dessa tårtor gjorde jag till ett dop förra året. Prinsesstårtor till en prinsessa !!! Tips på goda kakrecept någon ??? Trevlig söndagkväll........imorgon är det måndag. Anna

söndag 7 december 2008

Ettårs tårta





Så bidde det skrynkliga lilla paketet!!! Det gick jätte bra idag...inga humörsvängningar alls faktiskt. Mannen och barn fanns till och med i köket under den kreativa processen. Gjorde en liten tårta till lilla ettåringen oxå....