Visar inlägg med etikett Inköp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inköp. Visa alla inlägg

söndag 13 mars 2011

Vågö


Som de flesta vet är ju Vågö tillbaka på Ikea, så himla tuffa! Jag tog med mig lillstumpan (som inte är så liten längre,9år) till Ikea igår för att vara på säkra sidan att få några till vår trädgård. Jag ville ha svarta och det var ju tur för alla vita var slut, kommer kanske in igen vad vet jag. Det var 3 svarta kvar efter att vi tog två stycken men desto fler i den gröna färgen! Poppis kan man ju ana.....

Just nu finns dom i lillans rum men min son gillade dom så mycket så jag kanske får köpa fler....Han tyckte de var perfekta till att sitt framför tv-spelet med, en liten dyna på sätet bara så....Varför inte!?

Helgen är över......måndag imorgon! Ha en fin vecka! Kram Anna

fredag 7 maj 2010


Har äntligen fått köpt en ny kameraväska. Det blev en grå-svart med rosa detaljer från Golla. Lagom stor och lätt att ha med sig lite varstans. Just denna köpte jag på Mediamarkt (399kr) men den finns säkert på andra ställen också om det är någon som blev sugen!

Allt gott! Anna

onsdag 28 april 2010

Perfect Home



















Har haft ett hemparty med inredning för en tid sedan. Efter lite (som vanligt) vånda och beslutsångest blev det till slut dessa prylar som fick flytta in till mitt kök. Har under en hel del år ( Hur svårt kan det vara ??) vart på jakt efter en snygg hushållshållare. Nu köpte jag denna i svart trä och med en ljust grå knopp i sten. I samma serie blev det också denna fina låda för te. ( Titta nu Anne så snyggt det har blivit. Kaffeburk??? Näpp inte än ;) Hahaha ) Smart förvaring av favorit teerna och små små tallrikar för tepåsarna finns med. Snyggt och prydligt.


Har just nu ingen som helst inspiration till att få saker och ting gjorda. Vet inte vad det är men jag känner mig bara rastlös, hela tiden. Så har nån extra energi till överst skicka hit det!!

Eller en spark i baken kanske är vad som behövs, för gudarna skall veta att det finns att göra i detta hushålle!!!

Kram till dig ! Anna

fredag 16 april 2010

Mys helg !!!



Fredag
igen......skönt som vanligt!

Denna fina korg i metalltråd köpte jag från Cést la vie för en tid sen.

Skall ha en kruka med nån fin blomma i den på altanen tänkte jag. Idé om någon fin växt som hade passat i den ???? Har du nån idé om vad man annars kan ha i den???




Denna helgen skall jag och min dotter åka tåget till Stockholm. Hon fick detta i 15 års present för en tid sedan och nu är det dags! Vi skall husera hemma hos min syster lördag till måndag och en hel del spring i butikerna har utlovats.

mysigt att bara åka hon och jag och sedan umgås med moster några dagar skall bli riktigt härligt!!

Har du tips på nåt mysigt ställe, fik, butik får du gärna tipsa mig om det. Vi åker imorgon bitti så än finns det ju tid att ta emot lite mystips!

Ha en riktigt skön helg nu!! Rapport från Stockholm utlovas till nästa vecka, för det är klart att kameran åker med!! Eller hur?!!!

Kramar från Annis

tisdag 30 mars 2010

Ett sött fynd



För en tid sedan var jag på en " garagesale ", kanske inte jätte mycket roligt men jag fyndade denna lilla söta flaska. För 25 kronor blev den min och det kan man väl kalla fynd eller hur? Just nu finns den i mitt vardagsrum bredvid mitt påskris. Så många söta små blommor på den, jätte fin.


Nu skall jag strax till jobbet. Efter det skall jag planera lite inför påsken och även få till lite bakning då sonen fyller 13 på fredag.

Vad kan du inte vara utan på påskbordet ???

Ha en riktigt bra dag!! Kram Anna

fredag 6 november 2009

Min beställning....














Så har äntligen min beställning kommit. Visst är det lite spännande att vänta på ett trevligt paket ? Denna gången är det min beställning från rara Emma som kommit hem. En tavla med en vacker mening och en hög med tags inför diverse pyssel jag tänkt mig framöver.
Stort Tack! till dig Emma, det var precis så jag ville ha min lilla tavla!!
Jag vet att Emma har fullt upp med beställningar, jag har tur som fick min! Hon skriver så otroligt fint. Jag bara önskar jag kunde skriva likadant..... Men som sagt, annars kan man ju alltid beställa..
Kram från Annis
Tack söta Milla för att du berättade att länken inte funkade...det gör den nu ! :)

söndag 1 november 2009

Julklappstips till mannen i ditt liv



Har ni testat dessa helt fantastiskt bra disktrasor? Det är Iris Hantverk som säljer dom, likt mycket annat fint som dom har. Den är ju så bra!! Lite grov i sitt material. Vilket gör att det är lätt att få bort lite fläckar som har fastnat lite. Rekomenderar varmt!! Julklapp kanske?? Till mannen......
Kram kram Anna

torsdag 22 oktober 2009

Kronljus!




Idag var jag och inhandlade mat. Hur roligt är det på en skala. Man packar ner och upp och in och hem och in i skåpen....Sen tar det typ 24 timmar innan man undrar om man överhuvudtaget handlade den där torsdagen. Nåväl, jag unnade mig iallafall en liten blomma och när jag var i blomsteraffären fann jag denna lilla söta lykta. Har sett den hemma hos flera av er och tycker den är så fin. Tyvärr hade de bara en kvar, så det fick bli den. Fanns krukor i samma och jag blev lite sugen på en sån. Får nog åka dit igen snart ;)
Nu hoppas jag att du får en trevlig torsdags kväll. Kramar från Anna

söndag 4 oktober 2009

Trådkorg och myspys






I helgen åkte jag med mannen och 2 av mina barn till StoraHolm. Såklart till Nyblom o Kolléns outlet som ligger där ute. Detta ställe som jag redan skrivit om ett X antalgånger.
Det regnade ett sånt där riktigt vått kallt regn. Så att komma in i deras orangerie med öppen eld, levande ljus och varmt kaffe med hembakat, det var riktigt mysigt.
Hittade inte jätte mycket i just outleten men i deras Butik fanns den där trådkorgen från Bloomingville jag tycker är så fin. Den fick följa med hem och fylldes med prydnadspumpor jag fått av min faster. Kan tänka mig använda den till lite av varje.... Skitfin!! Helt enkelt!
Ha en bra och kreativ vecka nu, alla pysselprinssessor där ute. Vi ses! Anna




tisdag 22 september 2009

Gissa vad ????




I helgen var vi i Borås för att gå på Elfsborgsdagen i Borås Djurpark. Med en fotbollsnörd till man och en son som knappar in, så blir det en del fotboll. Sonen var lyrisk efter att träffat och pratat med bland annat Anders Svensson. Det blev fina bilder och en hel del autografer. Men ochså en riktigt fin dag i djurparken. Efter djurparken blev det en stunds shopping i Knalleland. Denna pryl, som jag för övrigt velat ha sen förra vintern inhandlades. Jag norpade det sista exemplaret, så den står nog på flers önskelista. Mer om den en annan gång....Kram Annis
Rättelse: Som min käre man så fint har förklarat i en kommentar (suck) så hejar INTE min man och son på Elfsborg. Mycket viktigt att meddela att deras fotbollshjärta är blått och vitt till färgen!! Ibland kan man ju få utbrott för de mest....saker !!!

Gerbera och ekollon





Bröllopsdag.....Igår hade jag och min man vår 13:de bröllopsdag. Det firades med fotbollsträning, tvätt, föräldramöte och förkyld tonåring. Precis som det skall vara i en familj med 3 barn och livet som snurrar!! Jag tog iallafall tillfället i akt och köpte mig en present från mig till mig. En liten Gerbera skål i plommonlila blev det. Har funnits på min önskelista länge och nu hade jag ju en ursäkt, eller hur!!! Bilderna är från vår platsbyggda soffa på altanen. Ovanför den växer en stor och stolt ek som behagar tappa sina ekollon hela tiden på vårt altangolv.... Vackert och höstigt!!
Kärlek!Anna

lördag 25 juli 2009

tisdag 30 juni 2009

Shopping är kul....





Förra veckan var jag och Syter på utförsäljning av Nyblom o Kollén. Man fick 30 % på redan riktigt bra priser i deras outlet. Med mig hem kom en matta och en duk i rosa till LillFias rum, 8 tabletter, en löpare, en duk till brödkorgen. För det betalade jag 260 kronor!!!! Sicket fynd va !!! Nu ligger mattan så fint i hennes rum och det andra har jag gömt undan för det är till mitt höst / vinter kök, så bilder på det får vänta!! Det är ju så himla kul när man hittar prylar till bra pris.....visst!? Kram Anna

lördag 20 juni 2009

Marimekko favorit















Så har jag fått en efterlängtad favorit i min ägo. Har länge önskat mig denna ur snygga skålen från Iittala / Marimekko, men aldrig är det någon som fattar hinten!!! När jag för en vecka sedan var med min härliga tonårs tjej och shoppade kunde jag inte låta bli. Frågade vad A tyckte och jo den är skitsnygg mamma, du är värd den. Köp den!! Så det är klart att man måste göra som sina barn önskar.....Grejen var bara den att hon smörade för mig då hon önskade sig ett nytt Sims spel....fattade inte det förrän hon hemma när jag så glad berättade för mannen om min underbara dotters kärleksfulla handling säger: Jag ville bara ha Sims spelet !!! Men vad fick jag !! Ingenting.... Kram Anna

lördag 13 juni 2009

Nya fina i skåpet !




Idag har jag fyndat!! Visst är det roligt när man bara springer på nåt man faktiskt inte ens visste att man behövde!! Muggar !!! Dessa riktigt fina, rätt stora muggar fann jag i en av mina favorit inredningsbutiker. Halva priset !!! Härligt"handgjorda" känsla med fint mönster och sköna att hålla i. Jag tror att de kommer bli perfekta med te i när hösten kommer. Eller en stor balja kaffe kanske nu när det faktiskt inte är SÅ långt kvar till semestern. Nu har det ju dessutom lugnat ner sig betydligt efter förra veckans maraton lopp i göromål inför skolavslutning.... Grillkväll med den ena klassen, avslutningsfika där, fotboll, fotboll, fixa presenter till lärare, fixa med tårtor till avslutningen......Nu känns det helt lugnt !! Men men det är när barnen går på lågstadiet som det är mycket familjekvällar och dylikt, det är inget sådant för mina äldre barn. Det är ju rätt viktigt för barnen att ha sina föräldrar med i den åldern ochså, lika roligt som det är att träffa sin klass efter skolan. En tid får det helt enkelt bara vara så att det är mycket....det kommer ju en lugn sommar efter. Kram Anna

lördag 16 maj 2009

Lite nytt i zink...




Idag har jag och min kära vän P vart på mys tur till Nyblom o Kolléns outlet som ligger rätt nära där vi bor. Jag har skrivit tidigare om detta riktigt mysiga ställe. Ett ställe man gärna försvinner till när man vill ha en paus från vardagen. Solen sken och vi åkte nercabbat med brillorna på näsan....Kände oss inte en dag över 25....( Fyller desto fler imorgon men men....)
Vi gick och kollade allt de hade bland kuddar och dukar. P fick med sig ett antal snygga kuddar i rött,blått och vitt. Jätte somriga och fina! Sedan tog vi en fika ute i solen och som P sa: -Här skulle jag kunna sitta hela dagen med dig!! Det är ju så gott att få prata av sig en stund och bara vara.....Det är så sällan man hinner träffas nu när man är mitt i livet. Desto härligare när man väl gör det!


Det finns ytterligare en butik där som säljer Nyblom o Kollén, Bruka men även en hel del annat. Jag köpte denna så super fina ljusstake En gammaldags med låda för tändstickor. Jag gjorde ett annat arrangemang men man kan ju alltid ändra sig..... Fyrklöver i zink köpte jag oxå. Blir fint att pynta ljus eller annat vid nästa middag. Jag tycker dom var helt bedårande.
Nu blir det melodifestival och mys i soffan med lilla och stora dottern. Sonen sover borta. Kaffe i en skön kopp och lite tända ljus. Så skönt!!!! Ha en mysig kväll !! Kram Anna








måndag 11 maj 2009

Salt hjärta ...




Denna lilla söta skål köpte jag sist jag var på Grandmas i Göteborg. Ett vitt hjärta från Bruka. Lagom att ha flingsaltet i .... Eller annat smått så klart men just nu har jag salt i det. Gillar allt som Bruka har. Skulle lätt kunna för handla mig på deras porslin eller korgar. Underbara!!
Just nu håller jag på att försöka få till det i mitt kök. Har inte gjort det i ordning riktigt. Tapetserat och så visst men inte det där lilla extra., får helt enkelt inte riktigt till det. Funderar på att ha en öppen hylla i ett av skåpen. Det händer liksom ingenting med dessa vita, tradiga luckorna. Ska kolla om det kan funka...Återkommer i ärendet. Kram Anna


torsdag 26 februari 2009

En liten pik...

Köpte denna lilla skylt på Nordljus. Man kan ju alltid hoppas att budskapet når fram !!
På Nordljus hade dom en hel del roliga skyltar om man som jag gillar det där med budskap i vardagen ! Jag gillar den iallafall, har lite gammaldags utseende som är fint tycker jag.Ha det gott ! Anna

Det kom ett litet paket.....



Jajamen så var man en stolt ägare till den där helt underbara bakskålen som jag så länge suktat efter. Min första beställning på Internet är gjord. Beställde detta på Nordljus, som har rätt mycket som detta hem skulle vilja ha. Så nu kan man ju alltid hoppas att man kan baka lika gott som skålen är snygg!!!! Slickepotten kommer från rice sortiment. I deras sortiment finns också många fina bakskålar i pasteller. Men den där hjärtskålen.....jag bara säger mmmmm. Kram Anna

söndag 22 februari 2009

Förtjusande fat....




Min favorit just nu är detta underbara fat. Har länge letat efter något i denna stilen och för några veckor hittade jag den i en av mina favorit affärer, Dream Home. Den bara stod där och jag föll som en fura. Har en alldeles egen liten vår/sommar plan för den som jag snart inte kan hålla mig ifrån att prova. Kommer att bli en liten "grupp" med hjärtan på tråd, blåbär och lite annat. (Får se om det funkar dock, inte alltid som det blir lika snyggt som det blir i huvudet !!) Jag är barnsligt förtjust i att göra små grupper av växter. Inte lika förtjust i att bara ha en växt i en kruka. Utan vill gärna göra små grupper eller pynta på något sätt. Därav alla mina tomma fönster nu, har knappt något kvar av allt vi hade innan vi flyttade. Det hade liksom gjort sitt och sedan blev det jul och det kom massa julblommor överallt. Så nu gör jag iordning fönster efter fönster. Har en liten annan stil här än vi hade innan så jag får tänka till lite, vilket är himla roligt. Jag undrar när det är ok att börja " våra " lite.... Vad tycker du ?? Kram Anna