Visar inlägg med etikett Hemma-Sovrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemma-Sovrum. Visa alla inlägg

söndag 23 augusti 2009

Överkast och kuddar...








Så har det blivit lite mörkare i vårt sovrum. Har tagit fram mitt "höst-vinter" överkast och kuddar som vart förpassade till förrådet under sista delen av sommaren. Har haft en bild av ett överkast i mitt huvud ett tag och hittade detta på Hemtex hemsida, det fanns dock inte i butiken nära oss för att det just är ett vinter överkast. Men den trevliga tjejen i butiken erbjöd sig att leta på deras förråd och höra av sig. Hon ringde när vi satt i bilen till Stockholm och berättade glatt att nu hade hon minsann hittat det. Som tur var, var överkastet lika snyggt i verkligheten som på bild. Lite pinsamt att stå där och säga nej tack, när tjejen gjort sig sånt besvär....


Kuddarna är inköpta på Hm Home. För andra gången har jag beställt från dom och är lika nöjd denna gång. Får se hur fint allt håller sig i tvätt och så men än så länge ser det riktigt lovande ut.
Nån annan som handlat från Hm Home?? ( Vet jag redan att det är.....)
Kram och en skön söndag!! Anna

söndag 2 augusti 2009

Bokstäverna har fått sig en hylla




































Min lilla " hemlis" har fått sin plats. Bokstäverna som jag visade liten smygbild av härom veckan har flyttat in i vårt sovrum. Har velat lite om jag skall ha dom där eller i vardagsrummet, men eftersom jag bara har min och mannens bokstav än så länge fick det bli vårt sovrum. Kanske blir det att komplettera med barnens bokstäver också...det är ju väldigt fint, tycker jag.


Vi har fått upp en tavellist i ek på väggen ovanför sängen. Det blev riktigt mysigt med ljuslyktorna i fattigmans silver och en liten grön växt. Att fånga det mysiga skenet från ljuset är inte det lättaste tycker jag. Har någon ett bra tips hur man fotar just "kvällsmys" ?


Snart skall jag lägga på mitt nya överkast och puffa kuddar. Så inom kort är faktiskt vårt sovrum helt klart...Så himla roligt att få ordning och få det som man vill ha det. (Kan man ju iallafall hoppas att man tycker när allt är klart också) Ibland blir det ju som bekant inte alls som det blev i "skallen".


Jag undrar om man förresten någonsin känner sig nöjd !!!


Jag hoppas verkligen det. Kram Anna



Ps. Vilka problem man har när det största problemet för dagen är om kuddarna skall passa....Ibland kan man ju undra vad för liv man lever....


lördag 11 juli 2009

Vårt sovrum ....

































Vi har kommit en bit på väg i vårt sovrum. Grunden är färdig men inredningen är inte riktigt klar. Från att ha gula väggar med någon typ av text på OCH bård i taket, till ett rum i beiget (svensk fegis) med en fondvägg i en mörkare beige. Rummet har nu ett lugn och det är lättare för en sån som mig att lätt byta stil. Just nu är det lite New England inspirerat, jag gillar det under sommaren. När hösten kommer skall jag göra det lite mer modernt och stilrent. Har hittat kuddarna som jag vill ha, så det var bara att utgå från dom denna gång och jobba sig utåt så att säga. Allt har inte kommit på plats än men det är på väg ur min kreativa hjärna....Hahaha Det blir iallafall vita gardinlängder och lampskärmar, mellan grått överkast ( om jag finner det jag söker, vill säga ) och nya kuddar.
Vi vill så gärna ha ett väggord på väggen ovanför sängen. Men jag vet inte vad än.....Eller jag vet vad jag vill ha men har inte funnit det än....Låter väl välbalanserat!!!! Antingen vill jag ha Lycka för det skrev H i förlovningsannonsen när han friade till mig för snart 15 år sedan. Eller så vill jag ha en mening av en visa eller text. Det skall vara romantiskt, på svenska och vara pricken över I:et så att säga. Helst vill jag finna den där meningen som jag just nu inte finner hur jag än letar....Får se vad det blir?? Har du en vacker mening till mig ????
Jag hoppas du har en skön helg!!! Kram Anna


Ps Vad bra det är att ta kort på sitt rum...man hittar massa småfel man kan åtgärda....den där sladden från Tv:n....suck.Ds









fredag 20 mars 2009

Lite fönster trevnad !







Lite ordning i vårt sovrumsfönster har det äntligen blivit. Tycker att det inte funnits något roligt i krukväxt väg när jag vart i blomsteraffären på länge. Men idag fann jag denna och det var ungefär en sådan jag tänkt mig iallafall. Tänk vad lite gröna växter kan åstadkomma. Anna

fredag 6 mars 2009

Trumvirvel.....


Nu hänger den där, min allra första hissgardin eller "rullgardin " kanske man kan kalla den. Snabbt gick det och roligt var det och fint blev det åxå. Jag visar valda delar av fönstret för allt är inte klart riktigt. Funderar på att sy en lampkjol som är så fint till dessa typer av gardiner. Jag bara lurar på hur man gör....Någon som har testat ?? Kollar just nu runt om jag kan finna nåt väldigt enkelt sätt att sy en. Verkar inte riktigt så där svårt att jag kan lägga ner det direkt, utan det känns nog som om jag skulle kunna fixa det.....Klart Slut Anna




söndag 15 februari 2009

Min första kudde










Lite bilder från mitt alldeles nytapetserade sovrum. Har inte fått så mycket på plats än men man ser ju iallafall hur rummet ser ut. Har satt upp linne längder men funderar på att sy en hissgardin av egen maskin...( eller smita upp till Syster och spela totalt ovetandes....:) ) Jag tror att det kan bli fint i det fönstret. Sedan har jag inte hunnit köpa växter till fönstret. Det kommer jag fixa snarast. Har en vit kunga krona som jag funderar på om den inte kunde bli snygg där...DÄREMOT har jag påbörjat min alldeles egna " skriv på kuddar " repertoar.. Första skapelsen är den som syns på bilden. Ett himla jox kan jag meddela innan man fattar hur man ska göra för att inte spilla färg och för att få det perfekta resultatet. Jag är nöjd med den nu men det finns lite annat tyg i hörnen här hemma som jag inte är fullt så nöjd med. Lite svinn får man ju räkna med.... Ha en alldeles fantastisk kväll !!! Kram Anna