






Så har vi haft en hel dag i bakstugan. Det blev inte som jag trodde min käre man som satt vid elden utan min son!!! Han skötte det med bravur! Han fick hämta luft emellanåt för varmt är det ju att sitta närmast elden. Men han var riktigt duktig och dessutom hade han jätte roligt.
Äntligen är det helg igen. Denna helg har vi massor på vår "to do " lista. Lördag skall vi till mina föräldrar för att baka tunnbröd i en riktigt gammaldags ugn. Med ved att elda med och en alldeles egen ugns vakt...(min pappa skall lära upp min man...) Vi skall baka både vanlgt tunnbröd och vört tunnbröd. Underbart gott bröd som måste finnas till jul. Det blir nämligen ingen jul utan detta bröd...bara så ni vet!
Min man älskar detta vörtbröd och då menar jag mer än vad han älskar sin fru. För honom är det en högtid då han kommer hem och får gömma brödpåsar i frysen, långt bakom annat så de inte syns. Detta bröd tar han nämligen fram till sin födeledag i MAJ och till semesterns första dag. Tror ni att det blir rama skrik på barnen då han i smyg gjort iordning dessa mackor och mumsar på sista biten när man upptäcker det! VARJE ÅR!!! Ja jag undrar om det verkligen är riktigt normalt beteende.....
Har jag riktig tur kan vi hugga en julgran också där ute. Om man kan göra det så här dags.Så att den håller till jul menar jag. Tänkte nog sätta in granen runt lucia i år. Det är ju innan jul man vill ha en gran inte efter !!! Så blir det här i huset iår iallafall.... Ha det gott! Kram Annis
Lussebaket blev riktigt lyckat. Dock ingen saffran i degen....har LITE svårt för dess smak. Kardemumma funkar alldeles utmärkt. Barnen rullade och snurrade och fick ihop varsin halv plåt med små söta bullar. Kusinen fick sina i en egen påse att ta med hem. Roligast var att lura till sig flest russin när jag vände ryggen till... Med tanke på den ljudnivå som uppstod en kvart senare gissar jag att det blev en del russin i magen!!!

Så var mitt julstök igång...så roligt! Jag har gjort en "dörrkvast" med gran,en,tall och Ingrid Marie. Den blev riktigt mysig tycker jag.
På balkongen (till min väninnas avund) har vi pyntat med granris runt räcket. Skall köpa en ljusslinga som skall fixas till runt riset. Bilder kommer senare på denna skapelse.
Det känns att det är jul snart.....
Idag blir det till att börja handla julklappar. Vi åker med våra stora barn för lite hysterisk julshopping...Ha en bra lördag! Kram Annis