Visar inlägg med etikett Hemma-Vardagsrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemma-Vardagsrum. Visa alla inlägg

måndag 28 februari 2011

Hjärta



Hallå där!
Måndag igen efter en kvick helg. Jisses så snabbt det går ibland. Helgen har gått i orons tecken då min stora tjej fick ett kraftigt migränanfall under lördagen och som sitter i hela söndagen med. Idag har tösa sovit sovit sovit och känns bättre men inte helt bra. Så orolig jag vart, har inte vart det på länge när det gäller henne. Men hon var så sjuk! Hoppas bara att det blir bra nu och inte är något annat.......


Tavlan på bilden är min favorit, älskar ju hjärtan av alla de slag. :) Hänger i vårt vardagsrum just nu men funderar på om jag skall flytta den till sovrummet.

Ja det får bli att ta sig en funderare i denna mycket kniviga fråga ;)

Ha en fin vecka alla goa! Kram Anna

onsdag 17 februari 2010

Lite ljus i mörkret....





Mitt vardagsrum går från svart till vitt. Några rosa ranuklar fick följa med mig hem häromdagen. Det gör så stor skillnad att få undan lite av "vintern" och ta in vitt och pastell.

Vi har inte kommit någon vart när det gäller väggar eller inköp av soffa. Så den trista soffan lär nog hänga med ett tag till. Jag är ju inte överförtjust men det funkar...Ibland har man ju inte så mycket att välja på, eller hur??

Lite fina bilder blev det iallafall tycker jag. Solen glimrade till som hastigast och jag dök fram med kameran.....

Alla barnen är förkylda just nu inklusive mig själv, och det är bland det tråkigaste jag vet. Ingen träning, bara huvudvärk, snor och trötthet. Bara att härda ut och hoppas att det går snabbt över. Skall ta mig en dust med mr Nezeril nu igen, tittar in till er under kvällen. Kram Annis

fredag 1 januari 2010

Uppdatering: Blivande fondväggen


Fick en kommentar från gulliga Fröken Fräken, om jag inte kunde lägga ut en bild på väggen som skall fixas till lite extra. Lättare kanske att göra sig en bild av det då, SÅKLART! Att jag inte tänkte på det!! :)

Det syns väl på bilden att rummet blir lite mörkt, speciellt under vintern. Rummet är avlångt och om jag inte har helt tok fel så är det väl denna vägg ( kortsidan) som skulle bli en bra fondvägg? Gör man lång sidan till fond lär väl rummet kännas ännu mer avlångt? Fel/ rätt?

På bilden syns vårt gamla vitrinskåp som jag älskade för X antal år sen. Nu står det där det står för att de som bodde här innan hade gjort ett riktigt fint hål i tapeten..... Skåpet vet jag inte heller vad jag skall göra med, måla vitt? Lasera mörkt? Ha det i min lillas rum, med böcker och lite fina detaljer är en tanke...... Nån som får en bra ide´?

Kram Anna

söndag 27 september 2009

Expert hjälp behövs...... :)









Nu har det svarta tagit över hemma hos oss. I vardagsrummet har jag hängt upp mina svarta gardiner och plockat fram mina favorit ljusstakar. Jag bara älskar dom!!
Jag tänkte efterlysa lite tips från alla er som har så fantastiskt bra ideér och snygg smak. :) !!!!
Har en fantastiskt snygg soffa (Läs: hiskeligt ful...) som jag inte har nån lust att ha kvar.Men har svårt att hitta lösningen i ett rätt avlångt vardagsrum. Vi har ju 3 barn varav 2 har "vuxen rumpor" vilket betyder att vår 3:a o 2:a tas upp bara av vår familj! Mer sittplatser behövs och då är frågan hur man får till det i ett avlångt rum .... Dessutom måste vi ha tv:n där inne då vi inte har ett allrum. Annars hade jag kunnat möblera lite som jag egentligen skulle vilja, som ett sällkapsrum mera. Att möblera efter tv:n är ju bara så trist. Rummet har en fönster vägg på ena kortsidan och blir rätt mörkt. Färgen på väggen just nu ( som inte vi valt...) är caffelatte med en stänk av gammelrosa brun blalalala...vilket är egentligen en rätt fin färg så, men det blir så mörkt.
Skulle vilja ha en fondvägg på den andra kortsidan, för att bredda rummets känsla. I ett hus som är rätt mycket grått och rätt enkelt, just när det gäller tapeter, så skulle vilja ha en vägg som står ut. Gärna stor mönstrad tapet, med glans eller inte och som inte är för hysterisk. En snygg tapet helt enkelt. Har du nåt du kan tipsa mig om ???
Tips och ideér mottages så tacksamt!!!!
Kram Anna

fredag 20 mars 2009

Grönt är skönt











Våren har kommit till mitt vardagsrum. Istället för allt det svarta har jag nu vitt och vårgrönt! Med tanke på dom hiskeliga sofforna som vi har blev rummet riktigt bra, tycker jag iallafall. Svårt med mörkt gröna skinnsoffor !!! Fick gjort mig en ny liten grupp i ett stort vitt fat. Så himla roligt!!! Solen skiner här men vinden är kall.....bara att ignorera totalt!! Nu är det vår! Idag är det dessutom vårdagjämning om du inte visste det! Den dagen då dag och natt är lika långa över hela vår jord. Rätt fräckt faktiskt. Kram Annis

tisdag 13 januari 2009

Vardagsrum....












Lite bilder från mitt vardagsrum. Det svarta är som ni ser( lite grann av iallafall) fortfarande kvar. Rätt mysigt att ha det lite murrigt när det är januari och "vinter" ute. Min anemon har slått ut och påminner lite om vår mitt i det mörka. Att tända ljus är väl det enda som är mysigt när det både regnar , blåser och är allmänt dystert.
Min hjärt tavla är jag så glad över, tycker att den blev hur fin som helst. Hade önskat mig en sådan tavla ett år kanske ( älskar hjärtan ) innan jag förra våren fick ett presentkort i från min familj. Den är gjord av DreamHome, som jag länkar till längre ner. En mysig butik med två ur rara tjejer som gör jätte fina tavlor bland annat. Jag fick då berätta hur jag ville att tavlan skulle se ut, färg, glitter eller inte, hur hjärtat skulle vara och lite små detaljer jag ville ha med. Inte så lätt när man har en sak klar i huvudet och sedan få någon annan att se samma bild. Det var lite nervigt då jag skulle hämta den, men jag blev så nöjd.Den ser precis ut som den gjorde i skallen och det är ju extra roligt Något som verkligen blev en rolig detalj var när jag tidigt i höstas satt ( och hade antagligen ett väldigt roligt liv ) och räknade blombladen....Jag fick den på min 37:e födelsedag och det var 37 kronblad. Visst är det fantastiskt!!!!! Kommer ju alltid att komma ihåg när jag fick den åtminstone. Ha det gott. Anna