Visar inlägg med etikett Annas award. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Annas award. Visa alla inlägg

måndag 22 mars 2010

Award från Anne!


Idag har det vart en bra dag trots att jag fått lämna min 15 åring vid bussen för avfärd mot Vemdalen. Inte så van att vara utan henne under en hel vecka och det känns alldeles konstigt. Men men det är väl bara att vänja sig är jag rädd. Det är ju meningen att de skall söka sig ifrån en så småningom och det skall gudarna veta att jag är glad om det går så här lite pö om pö. Att hon inte flyttar hemifrån på 3 röda. ( mamma måste vänja sig )

Dagen har därför haft en liten dyster ton, ändå tills jag fick denna söta award från min söta vän Anne. ( Stjärnor och champagne ) Tänk att jag kan känna mig lite glad nu Anne, lagom till sängdags. Tack snälla du!!!

Awarden går ut på att man skall berätta saker som gör en glad. Här kommer mina :

1. När tonåringen ringer hem trots att det är kompisar bredvid, bara för att säga godnatt

2. När det droppar och drippar från taket och balkongen

3. När 8 åringen ropar från utsidan att :- Mamma, det har börjat komma upp blommor i rabatten! Dom jag planterade i höstas!!

4. Marabou

5. Alla mina vänner jag har i mitt liv. Nya, gamla, i verkliga världen och i bloggvärlden

6. Rosa bubblor

7. Solen

8. Att skapa, stort och smått

9. Att jag har min familj

10. Löning

Denna söta award skickar jag gärna vidare. Denna är till dig:

Aratorp

Kardemumma

Signe1

Vit & Pastell

Vita Villa Vila

Hemma på Kråkered


Ha det gott! Godnatt Anna

söndag 20 december 2009

Liten ljusglimt....

Har fått en finfin award från söta Therese med mysbloggen Spik, skruv och drömmar. Tack söta du för den uppmuntran. Jag blir så glad för detta, som du vet redan :)


Kan behöva det när julen liksom har kommit av sig i vårt hus. Efter att jag vart sjuk är det nu mina två stora barn som ligger i magsjuka. Så lusten att göra gravad lax, rulla köttbullarna och göra julgodis....ja det liksom känns lite långt borta just nu. Detta är tredje, (jag upprepar ) TREDJE året i rad som vi får magsjuka innan jul. Har en underbar liten systerdotter som är 2 år, som jag inte fått fira jul med än.....Så sorgligt trist!!! Återstår att se hur det blir i år. Men huvudsaken är väl att vi blir friska, jul blir det ju på nåt sätt ändå. Fast, lite synd om oss tycker jag allt.....

Jag hoppas att ni alla får vara friska nu så här dagarna innan jul. Kram Anna

måndag 29 juni 2009

En lyckans dag !!


Titta vad jag har fått!!!!!


Jag blev så glad idag då sötnosen Anne med sin härliga blogg Stjärnor och Champagne gav mig denna. Det är min allra första och det känns bara så roligt att få!!!! Stort TACK till dig,Anne. Du gjorde mig riktigt tok glad!!! Vill naturligtvis skicka den vidare....








Till:





Milla med Andante


Hanna med Hannas-Form



Jenny med Hemma på Kråkered



Fröken Fräken med Tusen ideér och en fröken



En stor glädje att ha er i mitt" bloggliv", massor av inspiration jag inte skulle vilja vara förutan.





Ha det gott alla ! Kram Anna