


Snart är det midsommar, om ni skulle ha missat det.
Har du några speciella traditioner för ert midsommarfirande??
När barnen var mindre åkte vi alltid för att dansa kring midsommarstången och fiska i
fiskdammen. Tillsammans med andra
småbarns föräldrar skuttade vi runt och sjöng små grodorna för full hals.
Nu mera blir det firande med goda vänner, god mat och lite roliga lekar. Förra året var vi 4 familjer som firade tillsammans och det var en riktigt trevligt. I år blir det en repris med 3 av familjerna, skall bli hur mysigt som helst.
Vet att familjen i fråga som är
värdar även detta år, hade ett
meck med att få ett tillräckligt stort tak över altanen förra året. Man SKALL ju bara sitta ute under midsommar, kosta vad det kosta vill, eller hur??
Funderar starkt på om vi inte skall ta kaffekorgen med oss och parkera oss i några sköna solstolar, för att beskåda detta spektakel detta år.
Hahaha dessa underbara vänner gillar nämligen att studera oss när vi sätter upp vårt tält och då är det ju inte mer än rätt att vi kan kolla in deras uppsättning av X antal
presenningar...eller hur??
Gräslök är väl en av sommarens godaste örter !? Så jätte god att klippa ner i salladen eller ha till sillen, dessutom har den en riktigt fin blomma!
Ha det nu fint!! Anna