Visar inlägg med etikett Annas Foton. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Annas Foton. Visa alla inlägg

fredag 29 april 2011

Äppleblomster





Önskar er som tittar in en härlig Valborgshelg!
Stora Kramen, Anna

söndag 17 april 2011

Vitsippa



Min söta 9:e åring har idag plockat dessa fina sippor till mig. Så härligt när man börjar se att det börjar bli lite vitt bland träden. Ett sött vårtecken.!

Helgen har gått i rasande tempo som vanligt! Söndag kväll redan och påskveckan ligger framför oss. Har ni planer? Vi skall fira hos min bror men även träffa vänner och göra det vårfint i trädgård och hus tänkte jag. Gissar att vi inte är ensamma om den tanken!

Min söta kollega gav mig några kvistar av äpple som skall få pryda vårt "påskhem". Är inte så förtjust i ris med fjädrar utan försöker hitta på lite annat istället. Så nu väntar jag med spänning för att se om det kan bli lite blomster :)

Ha en fin vecka nu! Anna

torsdag 17 februari 2011

Iskallt !





Har fotograferat lite av denna istid vi lever i just nu. Minusgrader sen jag vet inte när......Längtar till våren som en tok nu! Tycker att det är en evig väntan just denna innan man känner att vintern faktiskt på riktigt är slut.

De sista bilderna är från en islykta som jag gjort för en tid sedan. Enris är det som är i den och gör den riktigt fin! Var meningen att jag skulle ha den till en middag men våra gäster blev sjuka och den fick stanna kvar i frysen ett tag. Nu har jag flyttat ut den så den skulle smälta, tänkte jag, eller hur??? Hahhaaa

Fredag igen imorgon, igen :) Helgen går i "innebandycupens" tecken men kanske finns det lite pysseltid över. Hoppas på det!

Kram Anna

torsdag 3 februari 2011

Röd ranunkel



Var i blomsteraffären för att köpa mig några ranunklar, så fina tycker jag. Endast röda hade dom, hade kanske tänkt mig lite mer våriga färger men men....Det är ju framför allt fint med färg just nu tycker jag. Så grått ute med all smutsig snö och is överallt.

Solen strålar till och från här idag och därav kom vårkänslorna antar jag. Så länge man inte tittar ner utan håller blicken uppe bland trädkronor och den blå himlen känns det ju riktigt bra! ;)


Ha en fortsatt fin torsdag! Kram Anna

lördag 29 januari 2011

Här är jag!


En lång paaaaus har det blivit från min blogg. När nu det finns fina tjejor som undrar vart jag tagit vägen är det kanske dags att ta tag i denna lilla världen igen. Underbara ni är! Så: Här är jag! ;)


Har i dag försökt att fixa till denna sida med lite ny färg osv...men jisses vad svårt det var! Fattar ingenting vad som hänt. Hur byter man färg på text osv nu för tiden??? Någon som vet?? Det funkar inte alls för denna damen! Tips mottages tacksamt!!!


Skall strax i väg och köra dottern till sin kompis, en helt vanlig lördag med andra ord. Men det blir lite mer bloggtid i kväll har jag tänkt mig.
Så på återseende! Stor kram Anna

onsdag 20 oktober 2010

Höstbilder





En snabb liten hälsning mitt i en fullmatad vecka. Det ena mötet efter det andra gör att man inte hinner så mycket annat just nu. Vissa veckor är verkligen helt fulla med måsten. Dessutom har jag en son som är rejält förkyld.... Men men snart blir det helg igen och den är rätt lugn tack och lov. :) Min bror skall ha födelsedagsmiddag och min syster med sambo kommer ner från Stockholm. Skall bli roligt att träffas för det blir ju inte varje dag direkt. Jag hoppas bara ingen annan hinner bli sjuk och att L kan hinna pigga på sig.

Ha en fin fortsatt vecka!! Kram Anna

fredag 17 september 2010

Äppel Päppel.....




Äpplen hör ju hösten till och de brukar ju smaka så mycket godare än alla "köpe" äpplen. Just dessa fick mannen med sig hem från en tacksam kund. Så fint röda, lyser upp hela vårt kök.





Kunde ju inte motstå att lägga några i min fina korg ute vid vår entre. Tillsammans med min höstblommor och mina nypon blev det riktigt fint. Så fint med alla dessa röda toner som kommer på hösten tycker jag.

Såklart fick det bli en äppelkaka av en del av äpplena. Hittade receptet på nätet då jag inte fick tag på min mamma. Hon bakar nämligen en jättegod äpplekaka. Det enda jag vet om den var att hon hyvlar smöret uppe på kaka, istället för att ha smöret i smeten. Googlade och fann ett liknande recept ( undra om det är samma? ) och så här bidde resultatet. Försvinnande god, kan jag meddela!!

Nu är det fredag och jag skall strax till jobbet. Har det sena skiftet denna fredag så jag jobbar till 17.30. Efter det väntas lite god mat och den underbaraste av veckans kaffekoppar. Den som vi slurpar i oss efter maten på fredagen, då allt är städat och klart för att fira helg. Den är bara bäst!!

Önskar dig en härlig fredag ! Kram Annis


torsdag 19 augusti 2010

Annorlunda foto uppdrag
















































































I dag har jag vart på ett fotouppdrag som för mig var alldeles nytt. Nämligen att fotografera frukt& grönt !!! Bilderna skall till en hemsida för en ny tjänst som alla i vår kommun snart kan ta del av. Nämligen en "matkasse" som levererar middagar, recept och allt du behöver för att tillaga middagarna alldeles hem till din ytterdörr. Finns ju redan andra liknande "matkassar" men inte i där vi bor. Jag tror att det kommer bli riktigt bra !!

Men lite svårt att fota grönt&frukt är det tycker jag. Som vanligt även lite nervöst att fota för andra, då det är svårt att ibland förstå hur deras tänk är, det är ju så personligt med bilder, eller hur? Får hoppas att tjejerna känner sig nöjda. :)


Nu skall jag fortsätta jobba med lite bilder som skall till framkallning. Brukar framkalla de bilder jag är allra mest nöjd med och som känns viktiga, några gånger på ett år. Tänkte denna gång även beställa lite förstoringar till en fotovägg jag planerar......

Ha det fint! Stor kram Anna

tisdag 15 juni 2010

Gräslök = sommar

























Snart är det midsommar, om ni skulle ha missat det.

Har du några speciella traditioner för ert midsommarfirande??

När barnen var mindre åkte vi alltid för att dansa kring midsommarstången och fiska i fiskdammen. Tillsammans med andra småbarns föräldrar skuttade vi runt och sjöng små grodorna för full hals.

Nu mera blir det firande med goda vänner, god mat och lite roliga lekar. Förra året var vi 4 familjer som firade tillsammans och det var en riktigt trevligt. I år blir det en repris med 3 av familjerna, skall bli hur mysigt som helst.
Vet att familjen i fråga som är värdar även detta år, hade ett meck med att få ett tillräckligt stort tak över altanen förra året. Man SKALL ju bara sitta ute under midsommar, kosta vad det kosta vill, eller hur??

Funderar starkt på om vi inte skall ta kaffekorgen med oss och parkera oss i några sköna solstolar, för att beskåda detta spektakel detta år. Hahaha dessa underbara vänner gillar nämligen att studera oss när vi sätter upp vårt tält och då är det ju inte mer än rätt att vi kan kolla in deras uppsättning av X antal presenningar...eller hur??

Gräslök är väl en av sommarens godaste örter !? Så jätte god att klippa ner i salladen eller ha till sillen, dessutom har den en riktigt fin blomma!

Ha det nu fint!! Anna

måndag 24 maj 2010

I kärlekens tecken



Vilket väder vi fick i lördags, strålande sol och klarblå himmel. Bröllopet var så fint och det var inte ett öga torrt. Vilken mäktig känsla det är med en vigsel!?

Efter vigseln åkte jag med brudparet till havet, till deras förlovningsplats. Det blåste lite men var så jätte fint. Det blev en hel del fina bilder på det lyckliga paret. Jag hoppas att dom kommer bli nöjda över dom. ( De är bortresta nu och har inte hunnit se dom än)


Känns nästan lite tomt nu, vad skall man nu hitta på att fördjupa sig i...Hihihi Det finns ju såklart massor, men efter att ha vart med en hel del i planerna kring denna dag känns det lite konstigt nu.

All lycka önskar jag er, T&H. Stor kram till er båda som lät mig vara med er denna dag och fotografera er.

Ha det underbart i solen idag!! Kram Anna

lördag 8 maj 2010

Våga hjärta !!



Lördagen har rusat iväg, tyckte att det nyss var fredagskväll. Ibland går det så fort så man inte riktigt hinner med.

Två ynka veckor kvar till bröllopet som jag skall fota. Lite nervig börjar jag känna mig, fast väldigt roligt skall det bli. Vi har gjort upp planer för fotograferingen i två delar. Den ultimata soliga dagen på klipporna vid havet eller den som innehåller regn o blåst! Vi har dock turen att kunna öppna upp garageportarna, i mina föräldrars stora garage, om det regnar. Då har vi tak men eftersom de bor vid havet på en höjd, har vi ändå möjlighet att ha havet som bakgrund. Visst är det fiffigt!!!








Dagens fotoobjekt blev mitt favorit halsband från Våga. Jag älskar hjärtan så valet var ju inte jätte svårt när jag fann detta. Det liksom stod Anna på det tyckte jag mig kunna se.



Ha nu en mysig lördagskväll !! Kram Anna

fredag 9 april 2010

Trevlig helg & Tack !




Har bloggat i ca 1½ år nu och det är fortfarande nåt av det roligaste jag vet. Inläggen blir många ibland och mer sällan ibland, allt efter vad som försigår i ens liv så klart. Ibland har man inspiration och grejar massor och ibland har man knappt ens tid med sig själv. Så är det för oss alla.

Men jag är så glad över alla er som tittar in hos mig. En hel del som aldrig skriver något ( vilket ni gärna får göra :) ) men oxå en hel del som skriver kommentarer eller mail. Så roligt det är när man lyckats ge någon en idé att fixa med själv eller när någon bara är så där härligt glad och positiv. Har en hel del som jag känner är mina alldeles speciella bloggvänner.
Tack alla för era fina kommentarer, mail och hälsningar. Ha en alldeles underbar helg!!

Kram Anna

torsdag 11 mars 2010

Dripp dropp




Hos oss är det idag plusgrader, inte så många men det är plusgrader! I morse när jag kom ut kändes det nästan lite varmt, då var det 0 gradigt!! ( Man har vant sig vid betydligt kallare denna vinter ) Fåglarna sjöng och det var lite vår i luften. Nu drippar och droppar det lite överallt ute. Äntligen!!! Börjar bli lite sugen på att "påskpiffa" lite trots att det är några veckor kvar. Får se om jag får pysslat lite denna helgen......

Påsk pyntar du mycket hemma??

Ha en härlig torsdagseftermiddag!! Kram kram Anna

fredag 25 december 2009

Vinter....



Härom kvällen gick jag min man och dotter ut på en promenad. Krispigt kallt och så vackert. Tänk om det kunde få vara så nu, inte smälta bort som det idag håller på att göra här. Blir så vått, smutsigt och trist med en gång herr frost ger sig av. Julafton är över och vi var friska!!! Kunde fira med alla nära. Klart en mysig julafton. ( trots att bilen pajade halvvägs ...en helt annan historia )







Är lite skadad dock, känner att jag börjar bli lite less på julen här hemma, rent inredningsmässigt. Ja ! jag vet, galet. Men jag kan inte låta bli att börja drömma lite och smida lite små planer om lite ljusare tider. Ok, vinter lär det vara ett tag men ändå.... Har lite småprojekt som jag skjutit upp som jag behöver ta tag i. Bland annat göra färdigt min snart 8 åriga dotters rum. Hon har ett nytapetserat rum i ljusa färger, vitt och ljusrosa. Nu gäller det att bestämma lite accentfärger dit in och sy ett gäng kuddar till hennes högt önskade myshörna. Har ni tips på nåt snyggt tyg, färger nån annan ide för denna lilla tjejs kryp in? Så gärna tar jag emot lite ideér. Funderat lite på Gunilla Axéns tyg, moln. Kanske blanda olika färger.....
Allt gott mina rara!!! Kram Anna

torsdag 17 december 2009

Snöros

Idag har det varit riktigt kallt här. Minusgrader och en snålblåst som riktigt får kroppen att frysa. Solen har dock vart framme en stund och det går ju inte att säga annat än att det är vackert ute. Trots att snö och kyla inte tillhör mina favoriter i väder......Men mycket bättre än grå grå......



Rosen fick sonen av sin rektor för väl utförd teaterpjäs. Mina barn går på en montessori inspirerad friskola som har två inriktningar, idrott och skapande. Detta året har sonen valt skapande, efter flera med idrott. Tycker det var riktigt roligt då jag tror att det är nyttigt att bryta sina vanor och testa nya ting. Såklart snodde mamma rosen för lite foto i huttrande kyla.... Kram Anna


onsdag 2 december 2009

Rimfrost

Gröna blad från sommarens smultronbuske
En grå, frostig liten lavendelkvist.

Vatten som så fint frysit till is


Idag var det -8 grader när vi vaknade. Innan jag började jobba, fotade jag lite i vår trädgård. Tyvärr var inte solen framme men det blev rätt fina bilder ändå. Hela dagen har det sedan fortsatt att vara kallt. Rimfrost på alla träd och i solen under förmiddagen såg det så vackert ut. Jag som jobbade en lång dag idag hann inte gå den där promenaden som jag så gärna hade gjort. Med min kamera... Fick nöja mig med att titta ut genom fönstret på allt det glittriga och fina.
Imorgon har jag en lång dag med först arbete och sedan pyssel hos min minsta, i hennes skola. Jag avslutar dagen med den traditionella julfesten på min förskola. En mysig dag i julens tecken! På fredag blir det Idol....skall bli riktigt roligt! Allt gott! Anna

lördag 17 oktober 2009

Höst höst höst




Hösten är verkligen här....Dessa mornar då solen skiner och allt är lite fuktigt av nattens dagg, är riktigt fina. Det är betydligt finare väder idag än i går. Solen skiner som sagt från en blå himmel och det gör att man mår lite extra gott. Idag skall jag och mannen åka och kolla lite på köksmöbler. Vi skulle verkligen behöva nya, som jag säkert skrivit ett X antal gånger. Får se om vi har turen på vår sida....Efter det blir det träning på gymmet. Idag skall det bli ett pass med Afrodans med en väninna. Ett otroligt energigivande pass. Gillar det jätte mycket !! Nån mer som testat??

Ha en bra lördag!! Kram Anna