Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg

onsdag 30 december 2009

Utmaning.......som heter duga!





















Av min underbara blogg vän, Anne, fick jag denna utmaning. Den går ut på att visa upp vart och hur man förvarar sitt kaffe och te. Så långt helt ok. Om man nu har nån finfin burk att visa upp ja.!!!

Att vi har samma smak Anne har jag kopplat tidigare, så valet av kaffeburk är ju helt klart bäst, eller hur?? Men herre gud så sliten min är, såg jag nu! Mina teer sen då....slarvigt inkastade i skåpet......ingen snygg lådda där inte.

Så kontentan av denna utmaning.....Jag måste pimpa upp mitt skafferi lite....Tack Anne, nu har jag nåt att göra framöver :)

Hualigen vilket inlägg va!!!! Kram till er! Annis


Men höll på att glömma.......skicka vidare måste jag ju göra. Till följande går denna krävande och avslöjande utmaning:

Lina
Fröken
Jess
Jenny
Anna-Malin

torsdag 3 december 2009

3 sanningar

Jag har fått en liten utmaning från den underbara Anne som jag tänkte anta. Den går ut på att avslöja lite härliga sanningar om sig själv...Håll tillgodo!!! hahaha



3 saker som du kommer ihåg som om det vore igår:

När jag fött mina barn ( vem glömmer en sådan upplevelse? )

När vi som barn lekte en speciell kurragömma, i två lag med pappa och min älskade morfar. Det var på morfar och mormors lantställe, det var mörkt ute och det var med stor skräck blandad förtjusning

När jag fick äran att närvara min systerdotters födelse.



3 saker som jag ogillar

Tandläkare

Fjädrar

Den där vita chokladen i alladin asken...huuuaaa



3 saker som jag gillar

Kokt gristunga ( här avslöjas hemligheter på hög nivå ) ( vågar jag skriva det ???)

Shopping

Träna ( kunde man inte tro för ett tag sen men.....)



3 bloggar jag följer dagligen

Stjärnor och champagne

Andante

Linruz

Och cirkus 15 andra.......hahaha



3 låtar jag lyssnar på mycket nu förtiden

Tomte boogie, Mössens julafton, I ett hus.....

Jaha det kanske inte var sån musik......hmmmm

Älskar Darins låt....Lyssnar mycket på Sonja Alden just nu...och Pink och Winnerbäck och Il Divo och......



3 tvprogram jag följer

Idol

Grey´s

Desperata fruar ( känner mig som en ibland....eller nåt)



3 bloggvänner jag vill skicka denna utmaningen vidare till

Anna-Malin med Helt enkelt
Therése med Spik,skruv och drömmar
Lina med Linruz

Ha en grymt skön fredag mina söta rara vänner därute!!!
Kram Anna

torsdag 24 september 2009

10 sanningar om mig...


Fick en liten utmaning av mina fina bloggvän, Anne. 10 sanningar om mig..... Oh my god!! Här kommer dom iallafall :
1. Uppväxt på bondgård, är rädd för i stort sett alla djur. :)
2. Gillar att laga mat. Och att äta mat...Och att bjuda hem vänner på middag.
3. Har fjäder fobi....gillar inte duvor heller...
4. Har 2 systrar och en bror. Är äldst.
5. Arbetar på en föräldrakooperativ förskola som barnskötare och personalansvarig.
6. Älskar att fotografera. Vilket inte är en nyhet kanske men ändå....
7. Dricker ett kallt glas mjölk när jag inte kan sova.
8. Använder mitt bloggande som en ventil, ett sätt att stressa av och bara få vara Anna.
9. Är galet förtjust i att shoppa inredning, kläder till mina barn och att pyssla hemma.
10. Om det stämmer att man blir gammal av att skratta, kommer jag bli urgammal. Skrattar gärna, ofta och högt!!
Så nu tänkte jag skicka denna lilla utmaning vidare, till dessa:
ÄppelPäppel ( min lillsyrra )
Mitt i livet Jessica
My Dream Carina
Hem och Harmoni Marie
Andante Milla
EasyLiving Jenny
Hemma på Kråkered Jenny
Ha en bra fredag imorgon. Kram Anna