tisdag 10 mars 2009

Lillasysters rum...

Så var det äntligen dags för lillasyster i familjen att få sitt rum iordning. Efter en hel hög med vånda över tapeter och dyl så har vi nu bestämt hur det kommer att se ut. Hon kommer att få en ganska lugn bas, ena väggen i rosa resten i vit/beige. Som du ser är det en lite rand i tapeten.Till detta vita möbler och en hel del rosa lull. Hon önskar sig ett prinsessrum, ett rum i rosa och guld !!!!!!! Jisses... Som den förståndiga mamma jag är ( och efter att gjort misstaget innan...) valde jag att få rummets tapeter i en rätt neutral ton. Jag vet hur det är om bara några år när hon tröttnat på prinsessor, rosor, guld och säkert ROSA oxå. Så det blir en skön bas som man lätt kan trolla bort om några år( den rosa fonden kan ju lätt bli en annan färg...) och så blir det till att få det prinsessigt med annat. Ide´någon ??

Det min lilla vill ha mest av allt är faktiskt en myshörna och en lång spegel (-att kolla i när jag dansar, du vet att man har det så när man dansar mamma !!! På min dansskola mamma så....)

Så det får det ju bli på nåt trevligt sätt. Dags att börja rensa leksaker och få ordning på allt som skall vara i hennes rum....Har tyvärr gått o blitt förkyld och det ordentligt så jag vet inte om det kommer hända så mycket dom närmaste dagarna men drömma och hitta nya ideér klarar man ju trots rinnande näsa. Skönt !! Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Hej Anna! Vilken underbar blogg du har...jag har suttit och läst tillbaka en bra bit i tiden...blir inspirerad av att börja pyssla lite jag också...Underbar idé med det där fatet som man kan dekorera lite efter årstid... Jag återkommer absolut! ;D Ha det så bra! Åsa

    SvaraRadera
  2. Det finns massor med rosa prinsessigt lullull överallt, tycker jag! Kika in på Blå Elefant...de brukar ha mycket skoj!
    Krya på dig, sis!

    SvaraRadera
  3. Nämen åh! Såg nu att jag fått fina blommor av dig! Högst däruppe på bloggen! Så gulligt! Fina de är!

    SvaraRadera
  4. Med tanke på hur rosagulligt prinsessigt lull-lull brukar va, så är det nog bara bra (och väldigt snyggt) om basfärgerna är neutrala, annars blir det nog "system overflow". Vill hon ha guld så finns det jättebra "bladguld" på panduro som går att applicera på det mesta. Kul är det dessutom;)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Kul att du kikade in hos mig! Lycka till med fixandet av prinsess rummet..du kommer säkert på en massa ideér efterhand..så brukar det vara för mig i alla fall!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera