fredag 30 juli 2010

Lampan från 1970



Har haft en röjning hos mina föräldrar, vi syskon fick ta hand om lite saker och ting som fanns i gömmorna. Bland annat fick jag denna lampfot, den är från 1970 då mina föräldrar gifte sig. De fick den i bröllopsgåva. Jag tyckte att det var roligt att ha en så gammal lampa dessutom från deras bröllop.

Ny skärm behövdes dock, denna skärmen köpte jag på Ikea men jag vet inte om det blev så bra. Vad tycker du?? Känns som den kanske var lite mesig i sin benvita färg. Den ser fin ut när det nu börjar mörkna men i dagsljuset kanske lite för ljus......Tips tack :) !

Annars är det fortfarande semester och inläggen duggar ju inte direkt tätt i bloggvärlden just nu. Precis som det skall vara när det är sommar och sol och det finna miljoner andra saker att göra.

Ha det fint!! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Jag skulle tipsa med skärmen som du redan har men svart.
    Har en mysig fredagkväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Åh...typiskt...jag skulle "fightats" om den i alla fall!!! :) Skoja bara! Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Håller med Sirpa...svart eller kanske blå..? Det finns ju en blå färg i lampfotens dekor...Men formen på skärmen är lugn o fin! :) Ha det bäst!!

    SvaraRadera