torsdag 28 oktober 2010

Jul mellis !


När alla pepparkakor nu börjar dyka upp i affärerna så är mina barns absoluta favorit just detta, en tallrik fil med krossade pepparkakor i. Vi fick det av vår mamma som barn och jag minns hur gott vi tyckte det var. Såklart att den traditionen har förts vidare till mina barn. =) Så klart inte varje dag, för vidare nyttigt är det ju inte, men nån gång ibland när man vill ge dom något extra.

Just vid denna tiden innan och vid julen är det väl nästan mest traditioner, eller hur?

Har förstått på en del av alla bloggar att en del redan börjat med julpyssel. Lite i tidigaste laget för mig men jisses så fort tiden går. Snart är det dags att fixa och trixa med gran, paket,ljus och julgotter. Vi bukar ha det "julinrett" så där vid första advent, granen åker in rätt tidigt och jag älskar tiden innan julen. När väl sedan juldagarna är över så tröttnar denna damen rätt fort kan jag säga! Jul till 20:dag knut existerar inte här!

Nu önskar jag en skön torsdagskväll! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Mums...som du säger, en riktig klassiker!
    Ska nog köpa mig en burk pepparkakor till helgen.
    Jag älskar julen och är en av dem som tycker att den ska vara till 20:e dag Knut ;)

    SvaraRadera
  2. Hihi... nä när Knut har namnsdag då står tulpanerna på bordet!:)

    Härligt med traditioner annars, och speciellt GODA sådana!

    KRAM

    SvaraRadera