tisdag 16 februari 2010

krokus lycka


























Idag har jag plockat in lite vår till mitt kök. En lila krokus har fått bosätta sig i min söta kron kruka.

Jag har ju hela min favorit årstid framför mig och för en gång skull verkar det ju som det kan bli en "normal" vår. Som ni ser på bilden längst ner är det ju allt annat än vår utanför fönstret. Snön vräker ner, för 57:e gången i ordningen. Vinter har vi verkligen haft i år, eller hur? Det har varit kallt och vitt sedan strax efter lucia, i två månader med andra ord. Jag minns ju att vi hade liknande vintrar när jag var liten men mina barn ( den äldsta snart 15 år) har aldrig upplevt en vinter som denna. Just nu är det sportlov här och det är ju roligt med snö då. Men får jag önska kan den smälta efter helgen......


Är det vinter hos dig med ??
Eller finns det vårtecken där ute i landet??

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar