onsdag 17 november 2010

Röd jul

Dessa julgranskulor är från Sia.


Ljusstakarna är från Ikea.

Det röda verkar vara lite på tapeten när det gäller julens färger detta år. Man ser rött mycket mer än andra jular tycker jag. I granarna de senaste åren har det vart mycket vitt, svart, silver och inte några röda kulor direkt. Vi hade rött i granen då barnen var små men sedan tröttnade jag ( förvånande va??) och det blev vitt & silver för ett tag. Sen vart det lite svarta kulor som tillkom några år....Förra året bestämde jag att nästa jul skall bli vit och så får det bli. :)

Men dessa röda kulor var ju fantastiskt fina, visst var dom ?? Men nej....jag skall hålla mig till min plan....tror jag.....

Ha det riktigt gott! Anna

5 kommentarer:

  1. Rött är fint till jul, men jag vill gärna blanda med vitt!
    Riktigt klassisk jul alltså!

    SvaraRadera
  2. Haha du är ju för kul:) Mmm här blir det vitt med lite inslag av rött faktiskt. Tycker att det hör julen till. Hoppas att allt är bra och att ni piggar på er, hoppas att det görs här också:) Stor kram A

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Vad roligt att du kikade in till mig efter mitt besök hos dig.
    Visst är det skoj med nya "bekantskaper" i bloggvärlden.
    Hoppas att vi hörs snart igen! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ojojoj! Har inte ens börjat tänka på julen knappt...fast julklappar hag jag ju handlat en del. Resten får bli via nätet, tror jag! Ifall jag inte hinner ut illa kvickt innan alla andra också ska trängas och knuffas i affärerna. Usch! Men, det är ju mysigt så här innan jul...hehehe!
    Nu ljög jag förresten! Har faktiskt försökt leta rätt på en stor vit julstjärna i papper från Watt & Veke, men inte hittat nån jag vill ha! De är ju så fina...Här blir det vitt, vitt, vitt i år igen. Gillar ju det vita!

    SvaraRadera