söndag 27 september 2009

Expert hjälp behövs...... :)









Nu har det svarta tagit över hemma hos oss. I vardagsrummet har jag hängt upp mina svarta gardiner och plockat fram mina favorit ljusstakar. Jag bara älskar dom!!
Jag tänkte efterlysa lite tips från alla er som har så fantastiskt bra ideér och snygg smak. :) !!!!
Har en fantastiskt snygg soffa (Läs: hiskeligt ful...) som jag inte har nån lust att ha kvar.Men har svårt att hitta lösningen i ett rätt avlångt vardagsrum. Vi har ju 3 barn varav 2 har "vuxen rumpor" vilket betyder att vår 3:a o 2:a tas upp bara av vår familj! Mer sittplatser behövs och då är frågan hur man får till det i ett avlångt rum .... Dessutom måste vi ha tv:n där inne då vi inte har ett allrum. Annars hade jag kunnat möblera lite som jag egentligen skulle vilja, som ett sällkapsrum mera. Att möblera efter tv:n är ju bara så trist. Rummet har en fönster vägg på ena kortsidan och blir rätt mörkt. Färgen på väggen just nu ( som inte vi valt...) är caffelatte med en stänk av gammelrosa brun blalalala...vilket är egentligen en rätt fin färg så, men det blir så mörkt.
Skulle vilja ha en fondvägg på den andra kortsidan, för att bredda rummets känsla. I ett hus som är rätt mycket grått och rätt enkelt, just när det gäller tapeter, så skulle vilja ha en vägg som står ut. Gärna stor mönstrad tapet, med glans eller inte och som inte är för hysterisk. En snygg tapet helt enkelt. Har du nåt du kan tipsa mig om ???
Tips och ideér mottages så tacksamt!!!!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar