söndag 4 oktober 2009

Morgon ljuset...






Bilderna har jag tagit en tidig morgon runt vårt hus. Morgonljuset är bland det finaste ljuset som jag vet. Lätt dagg ligger kvar, solstrålar som nästan gör att saker och ting ser magiska ut. Vackert!!
I min rabatt på framsidan har lavendeln blommat färdigt. Men tro det eller ej, en liten stackare har kommit fram igen. Den lyser blålila mot de andra gråa stjälkarna. Så fint!







Lite fina ostronskal efter sommarens blomsterarrangemang ligger kvar på altanens räcke. Gillar den där lilla pölen av vatten som hamnat precis under den ena skalet.





Under helgen har vi plockat i trädgården och fått än lite mer ordning inför vintern. Ställt undan lite solstolar ( SNYFT! ) och slängt utblommande blomster. Har en tanke att få till min altan lite höstmysig så att man kan använda den även vinter tid. Mer om det senare..... Allt Gott! Anna


























URSÄKTA!! Detta hel konstiga inlägg. Vet inte hur jag fick till detta....Suck!! ;)
















1 kommentar:

  1. Visst känns det lite vemodigt men smatidigt skönt tcker jag att städa undan sommaren.

    Ny blogg adress:
    www.linruz.se

    Kram Lina

    SvaraRadera