lördag 22 augusti 2009

Nypon ljus



Idag har jag gjort mitt första "höstmyspyssel". På mitt fina fat från DreamHome har jag lagt fina nypon och satt ett litet ljus. Blev sådär lite höstigt tyckte jag. Gillar fatet riktigt mycket. Det var sån där kärlek vid första ögonkastet när jag hittade det nån gång i vintras. Efter det har jag använt det till lite olika detaljer. Ibland med bara limefrukter och nu under sommaren gjorde jag ett arrangemang med blåbär och en fin krona. ( som jag såklart visat...:) ) Nu blir det detta ett tag tills jag finner en ny liten idè i skallen .....
Har faktiskt tagit ner mina sommargardiner i köket idag. Kändes helt ok faktiskt...börjar gilla den där tanken på höst mer och mer.....Imorgon skall jag tvätta fönstren och sätta upp paneler i grått där istället. Sen lurar jag på hur jag skall ha det i fönstret med krukor och blommor...Försökte finna inspiration idag i blomster affären men icke sa nicke. Ibland är det som om det står helt still när man står i butik och ska hitta på nåt . Det liksom måste komma till en på nåt sätt, hur man vill ha det. Sen gör det väl sitt att mina barn var med och tyckte att jag var rätt tradig som stod där och duttade bland Cult Design och blommor. Inte deras favorit precis.
Jag är sugen på att fixa till nån liten grupp till kökfönstret iallafall, få se vad det blir....
Tar så gärna emot tips om nåt tufft att ha i krukorna... Ha en skön kväll!! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar