fredag 19 mars 2010

Tvätt tvätt tvätt


Fredag igen.....Har jobbat sent men kommit hem till ett städat hem. Så skönt!! Det enda som återstår nu är en jätte hög med tvätt. Hur ofta tvättar man ?? Hur ofta känns ändå tvättkorgarna fulla? Alltid är svaret om du fråga mig. Det är nåt som aldrig sinar, oavsett om det är tvätta, hänga, stryka, vika, sortera, tvätt har man alltid !

Sen har jag en underbar 13 åring som inte riktigt kopplat det där med att lägga sin tvätt i tvättstugans två korgar, för just tvätt!!! Vi har nämligen bestämt i denna familj att om smutstvätten skall bli ren måste den först landa i en tvättkorg. Har ni hört! Den går alltså inte att få ren i fåtöljen, på golvet eller ens under sängen på rummen. Nej här är det tvättstugan som gäller. Hårda krav!!

Han kan komma - Mamma vart är mina svarta byxor?? I din garderob svarar jag. Nej där är dom inte.- Hmmm undra vart dom är !!! Jajamen på golvet i rummet ligger en hög med diverse av allt han under veckan frågat efter. Konstigt!!! Skaffade en passande skylt för ett tag sen som jag lite provisoriskt satte upp på just tvättstuge dörren, den ramlade bara ner och har därför blivit liggandes på en hylla. Nu har jag idag fått upp den ordentligt så den skall sitta kvar. Bara som ett litet riktmärke för alla mina älsklingar som saknar rena kläder !!!

Tror ni det kommer fungera bättre nu ??

Ha en skön fredag!!
Ta det lugnt med tvätten, den finns kvar även efter en mysig fredagskväll....Jag lovar! Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Det där med tvätt är ett stort mysterium måste jag säga. Här är det "en maskin om dagen annars blir mamma galen" som gäller. ;-)
    Hoppas att det fungerar bättre med att få tvätten på rätt plats med din fina skylt.
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram Therése
    Från gamla bloggen "Spik skruv och drömmar"

    SvaraRadera
  2. Hei på deg!! Herligt innlegg!! Ønsker deg en flott helg!!

    Hilsen jentene i AnnaJohanna

    SvaraRadera
  3. Det där med tvätten fann jag råd och bot med.
    Mina barn gjorde samma sak la kläderna på golvet i fåtäljen och ja på alla andra ställen. Till slut så gav jag dem en tidsfrist på en vecka att ändra på det här och lägga kläderna i tvättkorgen annars lovade jag dem att få börja tvätta själva.
    Efter en vecka var det ingen skillnad så jag traskade ner till affären och inhandlade en grön och en blå stor tvättkorg. Gissa om det blev långa munnar men efter det fick de ta hand om sin egen tvätt och faktiskt fungerade det bra. Visst ibland var korgen överfull men då fick de skylla sig själva och antagligen lärde de sig något av det, att tvätta i alla fall.
    Ha nu en fin helg
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att höra att det är fler som har det som jag. Här är vi också benhårda och kjag kan bara säga att han som är 17 fixar det bra men 15 åringen lär fortfarande och har sina ljusa stunder.

    Ha en trevlig helg
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ja suck det där med all tvätt (och tonårsbarn) är ett mysterium ibland;-) Skylten är såå snygg!!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hahaha ja 13-åringar!!! Här har dom inte en aning. Den minsta tror att allt tvättar sig självt, fniss. Vilken fin skylt, då borde dom ju fatta, eller? Hm allt det tråkiga finns kvar här om inte lite värre.
    Kramkram till dig vännen/ A

    SvaraRadera
  7. Med tonåring i huset så känns det igen med tvätten. Toppenide med den fina skylten, var hittar man den eller något liknande? kanske den skulle hjälpa? hopp finns ju alltid om inte så är den en fin dekoration i badrummet.
    Önskar dig en fin helg
    Hälsr Anneli

    SvaraRadera
  8. har tvättat och tvättat hela helgen men än så finns högen kvar!?
    Marielle

    SvaraRadera
  9. Hihi... här har du en till med beslutsångest och STOR tvätthög...!
    Vad roligt det lät med inredningsparty! Ska kika in där senare och kolla vad de har, verkar ju vara fina grejer!
    KRAM

    SvaraRadera