tisdag 3 augusti 2010

Kanelknutor & Solbullar



I dag har solen skinit hela goa dagen. Jag har bakat bullar, solbullar och kanelknutor blev det. Riktigt goda blev dom båda två :)

Ibland är det lite roligt att baka lite mer "krångliga" recept tycker jag, när man känner att man har tiden. För det tar ju en stund när den bullen skall penslas innan med det, sen efter med det, den andra sorten skall fyllas och sen penslas.......

Jag bakar nog lite olika bullsorter, med mandelmassa, kardemumma, kanel, vanilj och så ibland gör jag dessa lite mer "jobbiga" bullar. Älskar att få baka och sen när mannen kommer hem så doftar det i hela huset. Han brukar uppskatta dessa dagarna :) Särskilt då han nu börjat jobba och vi andra är hemma. Stackarn!

1 kommentar:

  1. Åh så sugen jag blev nu! Bullar är ju något av det godaste som finns, och doften sedan...
    kram Annika

    SvaraRadera