måndag 16 augusti 2010

Nytt fönster !




































Sista semesterveckan är påbörjad...... Mannen jobbar och jag har vart i köket mest hela dagen idag. Bakat bullar på morgonen och sen tvättat fönster och planterat suckulenter, bytt gardiner i köket och fixat & trixat. Har bytt det vita mot svart och grått och i fönstret finns nya gröna växter. Känns jätte skönt att bara få putsat fönstren, visst blir det som ett nytt rum bara man fått tvättat dom ??

Lite mörka blev bilderna men ljuset har liksom inte hittat hit under denna gråa dag. (Gardinen är grå och inte svart som det ser ut på bilden)

Det känns i naturen att vi går mot en ny årstid, eller är det bara här?? Speciellt i dag har det till och med fallit gula små löv från träden. regnar gör det och blåser en del. Har bestämt mig för att behålla det vita i mitt vardagsrum denna höst och vinter. I sovrum och kök har jag ändrat till lite grå toner.


Är du som jag en årstidsmänniska eller
har du hemmet i samma skick året om ??

Stor kram! Anna

5 kommentarer:

  1. Tack Anna för dina fina ord inne hos mig, de värmer ska du veta!!
    Gjorde så äntligen ett blogginlägg förra veckan... och precis efteråt kraschade datorn...hm... men NU..!!!
    Jo jag är också en årstidsmänniska... det är ju så kul att ändra på detaljerna!:)

    Fick rådet att strunta helt och hållet i min Mårbacka förra året... och det gjorde jag vilket har resulterat i en jättefin blommning i sommar!!! Kanske något för din Mårbacka också!?
    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Visst är det roligt att ändra om hemma efter årstid!
    Här hemma blir mindre rosa och mera mörkgrönt, brunt och lite ljungfärgat!

    Lät gått med nybakta bullar! Lyllos din familj :)
    Jag går på diet, så här blir inget hembakt på några veckor...

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ja, du Anna! I vissa fönster ändrar jag när det känns så, kanske inte alltid efter årstid..men visst känns hösten som en "börja om på nytt"-tid, så då vill man verkligen ändra! Gillar dina svarta krukor...får nog ta en tur till blomsteraffären snart, i mitt köksfönster har allting dött! Ha det bäst, du härliga inspiratör! (..eller inspiratris..?)

    SvaraRadera
  5. Hej, Jag ändrar inte så mycket efter årstiderna, mer än julpynt. Men jag HAR faktiskt fixat lite hemma i det sista, men det tror jag mer beror på att jag tröttnat på hur det såg ut. :)

    SvaraRadera