tisdag 3 augusti 2010

Projekt: Slänten !



Vi har en slänt från vår altan och upp till vår granne. Där var det igenvuxet när vi flyttade in för 2 år sen. Allteftersom har vi ( läs: mannen ) röjt undan ogräs och fått gjort en gång längs ner för att lättare kunna utnyttja ytan till något praktiskt.

Nu önskar jag lite tips och ideér vad man kan göra med en slänt som denna.!?

Vi har som synes massor av jobb kvar att göra bara för att få bort alla grästuvor och ogräs. En tanke är att plantera bärbuskar på ett ställe, vi har två rabarberplantor där som inte riktigt ville ta sig. Men hur "designar" man en slänt till något fint, mysigt och lite mer användbart än som det är nu ??

Ha det fint! kram Annis

6 kommentarer:

  1. http://tradgardsflow.blogspot.com/
    Mitt supertips till dig.
    Gå in och låt dig inspireras eller hör av dig till henne och få råd.
    Annelie

    SvaraRadera
  2. hmm ja det där var ju inte riktigt lätt att komma på vad man vill göra :) jag hade väl planterat något lätt där som inte stör eller växer allt för högt. Lavendel hade nog varit fint :) eller varför inte utnyttja backen och göra en liten rinnande bäck ?? hehe

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vadå Mannen? Vem gjorde trappan?? Vem rensa bort nästan allt ogräs??

    SvaraRadera
  4. Hej,
    har du fått en kommentar ifrån sonen :)

    Hoppas allt är bra, här är hemma-dagar med tvätt, städning och lite bad.
    Är inget vidare på växter, lär mig liksom lite efter hand...
    Jag gillar lavendel och Rosa rosor kanske kan det passa. Eller varför inte en massa smultronplantor - mums! Krypflox brer ju ut dig och verkar tålig också!

    Du får visa bilder sen när ni bestämt er!
    Ha det gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Älsklingen Ludvig!! Men det var ju efter vi tog dessa bilder. Nu har Ludvig min son slitigt med att bygga in en trappa och även tagit bort massor med ogräs. uppdatering kommer senare ;)

    SvaraRadera
  6. jaha, jag då?
    nej okej, mitt slit är tydligen inte tillräckligt, nej då ;)
    ska jag komma ihåg.

    SvaraRadera