tisdag 5 maj 2009

Köksträdgården.....min alldeles egna!!
















Premiär bilder på min fantastiskt fina köksträdgård!!!! Som synes på bilderna behövs det lite mer plantor för att fylla ut min lilla"lådda". Men jag är riktigt nöjd med resultatet än så länge. Jag bara hoppas att jag klarar av att sköta den också, jag vill gärna att allt överlever sommaren!!! Är inte helt färdig med själva "lådan" än heller men jag kunde inte låta bli att visa den ändå.....
Vad nästa projekt blir vet jag inte riktigt. Har en nyinköpt kruka som jag skall plantera i. Men jag saknar någon växt.....En med höjd! Gärna nåt tufft och lite annorlunda.... Idé någon??? Sedan har vi vår rabatt på framsidan som är helt tom just nu. Har tagit bort gamla växter och lagt i ny jord. Sedan är det stop.....jag vet lite hur jag vill ha det men jag har fått tänka om lite så nu har jag fastnat. Så nu söker jag inspiration i tidningar och på nätet. Hoppas att finna den snart!!!Jag vet att den lurar runt hörnet.....Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Gud vilka fina bilder från Sia...Man vill ju ha allt. Växter med höjd, hm jag är inte rätt person, sorry...Men fint har du i ditt land och fina bilder.
    Stor kram Anne

    SvaraRadera
  2. Så härligt med en egen köksträdgård!! Så fint!
    Själv har jag en liten låda med endast två örter i... men men det är mycket känslan att ha någon krydda att skörda och dofta på!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Vännen! Va härligt med din köksträdgård, det är ju bara såå gott att kunna använda egna örter när man lagar mat... Frågar du mig om vad du ska plantera så tycker jag att du ska titta på rosor. De finns i alla färger och blommar oftast hela sommaren.....Kramar från mig. (måste se till att träffas snart, kanske nästa vecka?)

    SvaraRadera
  4. Vi har med ett litet kryddland det brukar växa fort.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Visst är det underbart med egna färska kryddor när man ska laga mat! Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Tjenare din lilla snärta! Något som blir högt och väldigt snyggt är prydnadsgräs av alla sorter. Dom är även perrena, men då måste du täcka krukan men något som håller frosten borta för när krukan står ovan mark, tål inte rötterna det. Ett annat alternativ är att ställa krukan där det är svalt, men ljust under vinterhalvåret.
    Köss så det skvitter!!

    SvaraRadera