söndag 31 januari 2010

Ny folkrörelse ??


Använder du Facebook? Jag har vart en av dom som inte riktigt fattat grejen, förrän nu under hösten. Nu är jag inne varje dag och kollar läget lite. Tycker om den där känslan att man har lite insyn i sina näras liv som man inte haft annars....Det där vardagliga missar man ju lätt när man träffas lite då och då. Eller hur? Man lär känna varandra på ett annat plan känns det som.


Däremot är det ju såklart rätt mycket skräp på FB oxå. Folk kan hänga ut både sig själva, sina barn och sina vänner på ett rätt olustigt sätt. Kan ibland undra i mitt stilla sinne hur folk tänker.

Jag försöker även att lära mina barn det där med "skriv vett" på nätet. Det är ju så mycket lättare att skriva elaka saker när man är irriterad än vad det är att säga det till kompisen. Ibland undrar jag om det inte vore en bra ide´att skolan har med det i sina lektioner i datakunskap. Känns definitivt inte som om alla föräldrar är närvarande och ser vad deras barn skriver. Tyvärr.

Ha en fortsatt skön söndag. Kram Anna

8 kommentarer:

  1. Åhh vad kul Hur hittar jag dig vännen?
    Kan du inte maila mig?
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Så rätt så rätt Anna! Man måste verkligen ha koll på vad barnen gör på nätet. Jag har verkligen också fastnat och tycker precis som dig, att istället för att alltid säga samma standardfras på ica när man möts, så kan man istället flina lite eller skratta ihop åt ngt man skrivit på FB. Riktigt trevligt! Kramar till dig och tack för senast...

    SvaraRadera
  3. Ja jag är en facebookare, det är kul man har funnit gamla vänner igen. Används det rätt så är det ett bra verktyg.
    Kram på dig Lena

    SvaraRadera
  4. Viktigt att ha koll på barnen och internet! Tror nog att skolorna har börjat nosa lite på det där med "netikett", hoppas det i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Hm jag har Facebook....Och är en skit dålig bloggvän, suck. Saknar dig med men får vi ändra på det. Säger som Lina hur hittar jag dig. Fast jag har ju ditt efternamn tror jag i mailen men mitt är lättare om du söker mig. Det är ju å istället för a i namnet.
    Stor kram från mig till dig och P&K/ Anne

    SvaraRadera
  6. Så klokt! Har inte Facebook själv men barnen har ju...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Är också ny på facebook mest för att visa fler mina egensydda kläder. Det är också lite intressant att se hur gamla klasskamrater ser ut och gör. Men ibland undrar man ju om det är kontaktannonser när man tittar på bilderna de satt in.
    Håller med om att de kanske skulle prata mer vad man skall skriva göra och visa på nätet. För det är trots allt lättare att skriva något än att säga det rätt ut och fort går det.

    SvaraRadera
  8. Håller med dig om Facebook! Är mycket där för att se vad mina barn gör...Kramar Susanne

    SvaraRadera