tisdag 23 december 2008

Julmat...




Efter att ha varit och handlat, helt själva var vi i affären. Har vi nu börjat med vår julmat... Har gjort i ordningen mina sillar, curry och vitlök. Ett måste på julbordet sedan typ 15 år tillbaka. Dom brukar bli väldigt goda men man vet ju aldrig riktigt förrän det är försent...
Sedan gjorde jag och min just nu kockande 6-åring rödbetssallad. Gör efter recept av min mamma som bara är så mycket godare är den man köper. Inte så himla " majonäsig " utan lite fräschare. Mumma god! Nu står julgröten på spisen och håller på att bli klar. Den blir till frukost i morgon och sedan gör vi ris alá malta på juldagen som dessert till våra gäster. Det är nästan det godaste på hela julbordet tycker min man och jag tycker också att det är super gott. Vi har apelsin bitar till istället för läskig saftsås.... Jätte gott. Hel nyttigt också.... ujujuj Mem men det nya livet väntar ju efter nyår eller hur....Då är det slut med malta, choklad och kvällsmacka....
Sa jag vilket nyår????? Nu skall jag kolla till gröten min! Ha det gott Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar