onsdag 17 juni 2009

Min sommarflicka ...






Idag har jag och min mista lilla docka haft en eftermiddag bara vi två. Vi gick till sjön och hon fick doppat sig en liten huttrande stund. Det blåste fast det var sol och 20 grader. Efter det gick vi en promenad för att plocka lite blommor till midsommarkransen som jag skall göra till henne. Det är så vackert där vid sjön och ljuset föll så fint mellan träden. Tog en hel serie med bilder på den lilla sköna. Dessa tyckte jag var extra fina och T tyckte det var riktigt roligt att bli fotad. Hon är dock van vid det men gillar det som sagt. Hon börjar bli medveten om det där med "modellande" och fick in ett par riktigt snygga poser !!!! Hon älskar kläder och mode som hon själv säger. Hon har en riktigt skön inspirations källa i sin moster (Äppel Päppel ) så jag har nu funnit ett litet smått antal linnen och klänningar som hon klippt av tex ett axelband på. -Det skall bara vara på ena sidan säger hon när jag frågar vad i all världen hon gjort!! Ååååå jisses!! Hon klipper till i tyg olika kläder till barbie och hon ritar kläder jämt...Kanske en blivande designer.....vem vet det!!!
Idag avslutade vi vår egenstund med en glass i gröngräset och ett härligt samtal. Fler sådana dagar TACK !! Kram Anna



5 kommentarer:

  1. Härligt! Min lilla tjej är bara 20 månader gammal, men jisses vad hon är tokig i kläder! Skor. Väskor. Kläder. Då åmar hon sig framför spegeln (eller ugnsluckan!) och ser mallig ut. Härligt!

    Visst är det mysigt med såna stunder. De kan man leva länge på. Som sagt. Home is where your memories begin.

    Kram och fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder...Riktigt fina!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Låter som ni hade en jättemysig dag du o dottern!
    Jättefina bilder, kanske en blivande fotomodell;)

    Ha en skön midsommarhelg,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag och vilka vackra bilder!!!
    Ja, sådana dagar är livet på topp!
    Önskar dig en trevlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag! Såna dagar betyder så mycket, både för mamma och barn! Hoppas du får en fin midsommar! Kram Milla

    SvaraRadera