tisdag 9 juni 2009

Sverige maskot!!



Jag bara måste berätta!!!! Imorgon den 10 juni spelar Sverige mot Malta på Ullevi i Göteborg. Min 7 åriga flicka och hennes lag är uttagna till den matchens maskotar!!! Dom kommer att tåga in med spelarna på planen och vara med dom när nationalsångerna spelas. Med en totalt fotbollsnörd till man och en son som inte ligger långt efter kan ni ju tänka er hur det låter här hemma just nu.....Huvudpersonen T fattar inte riktigt varför pappa går omkring med ett lite halvfånigt leende och varför storebror helt plötsligt låter henne spela DS.....Hon är nöjd, mycket nöjd och det räcker för henne.

I eftermiddag skall vi till Ullevi för att träna inför morgondagen. Behöver inte säga att förhoppningar om att få se landslaget är stora. För första gången har "någon" laddat kamerabatteriet (redan igår kväll) autografblocket är framlagt och ledigt från jobbet var det inte alls svårt att bli....Konstigt för när det är någon av barnen som har en läkartid brukar det vara jätte svårt att få ledigt.... Det var ju skönt att det ordnade sig......(suck) Till och med jag måste dock erkänna att jag tycker att det skall bli riktigt roligt. Jag hoppas att hon får hålla någon riktigt trevlig i handen. Hon själv vill helst hålla Slatan ( Vilken unge vill inte det !!) och INTE målvakten. - Han spottar ju i sina handskar, säger hon. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar