tisdag 1 september 2009

September








Så är det ny månad och en känsla av en ny årstid. Idag har det dock varit 26 grader här i Göteborgstrakten, men det känns ändå på mornarna att det är en annan luft. Denna ursöta klockljung köpte jag till min söta svägerska. Hon fyller år idag och är en av mina närmaste vänninor. En som alltid ställer upp när man behöver hjälp och gärna bjuder på kaffe eller vin när man känner ett sug. Har tur som har henne med andra ord. Stort Grattis L !!!
Har en son här hemma med hög feber och förkylning. Till helgen har vi kräftskiva och jag håller tummarna att inte fler i familjen blir sjuk. Det är ju så typiskt. Så ofta har man ju inte nån fest direkt. Men men vi har flera dagar på oss så vi får hoppas att det kommer att ordna till sig. Är det någon som har ett festligt tips om hur man får till en rolig lek eller annan sysselsättning vid borden som kan göra gästerna så där skönt bekväma?? Behöver lite nya tips i detta område!
Ha det gott! Kram Anna



6 kommentarer:

  1. Stackarna inte roligta att vara sjuk.
    Hoppas att han blir piggare till helgen.

    Musiklek är alltid ett säkert kort.
    Spela in gamla godingar och sedan ska gästerna skriva ner artist+låt titel.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vilken mysig blogg! Vackta bilder o vilken pysslig tös du har!! Kul så att kika in;)

    kram ♥ Millan

    SvaraRadera
  3. Asdålig på lekar och allt som hör till, sorry....Åh vad trist hoppas att han kryar på sig och grattis till din svägerska. Önskar att jag hade en sådan.....Härligt att man kan stå så nära fast man är släkt. Ledsen men det blev inte din tur hos mig i utlottningen vännen.
    Ha det så gott....

    Kramkram A

    SvaraRadera
  4. Det är lycka att ha en sån vän!
    Hoppas verkligen att ni är friska allihop till helgen nu!
    Jo, hörde om en lek där man delar ut lappar med halva ordspråk på som tex "kärt barn" och "har många namn" sedan gäller det att hitta sin bordskavaljer genom att para ihop sig med rätt person så att ordspråket blir korrekt. Nu tog jag ett enkelt exempel men man kan ju välja svårare ordspråk. Det bästa är ju att både barn och vuxna kan vara med!
    Att övervintra Mårbackorna kan som jag förstår det gå till på olika sätt. Men det senaste jag hörde är att man ska beskära de lite grann nu på hösten, ställa undan dem lite svalt men inte helt mörkt, ge liite vatten vid behov och sedan beskära lite till när man tar fram dem på vårkanten. Vi får hoppas att detta stämmer...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder!! Usch för stackars sjuka barn, inget roligt alls. Hoppas att han piggar på sig
    kram Malin

    SvaraRadera