onsdag 2 september 2009
















Så har jag gått ett litet varv i min trädgård och fotat lite som det ser ut just nu. Min rosenskära som jag sådde i våras har fått knoppar och blommar för andra gången. Likaså smultron busken. Plockar mer bär nu än under sommaren...Fattar ingenting...
Tomatplantorna har riktiga hängen av frukt (heter det så, tomatfrukt?!!) Hänger stora klasar av tomat som sakta nu börjar ändra färg och bli lite lite mer röda. Drömmen vore ju såklart att få dom helt mogna innan hösten kommer på allvar. Har du nått knep för att få dom mpgna? Finns det något man överhuvudtaget kan göra???
Kram från Anna





8 kommentarer:

  1. Plocka av dom största och lägg dom i ett soligt/ljust fönster, så mognar dom ....av sig själv! (Tack för tipset Carina!!!)
    Gos i näsan!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från din trädgård!!

    Har också tomater som inte mognat, men ska absolut prova att lägga dem i ett soligt och ljust fönster, tack för tipset!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Fina bilder som alltid.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Ser att du fått svar redan... det var tur, för jag hade inget hehe...
    Men du får ha en bred och lång fönsterbänk ser jag, jisses så många tomater! Så gott!!
    (har inte försökt maila ännu)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan Anna!

    Jo. det är mitt första barn jag väntar:) Så spännande! Så himla kul att du visar just tomater och rosenskära. Gick alldeles nyss och beundrade mina rosenskära och mina dignande tomatplantor:) Jag har tagit in några gul/gröna som jag tänkte låta mogna i en skål i köket.

    Kram amanda

    SvaraRadera
  6. Oj! En sådan höst som du verkar ha hos dig skulle jag gääärna vilja ha här istället för gula löv och höstblåst.
    Jag tror också på att plocka tomaterna och lägga på en solig plats för att de ska mogna :-)

    SvaraRadera
  7. haha jag och tomater, tror inte det. Vilka härliga bilder från trädgården vännen. Japp nu är det höst, suck suck säger jag.

    Ha det gott...

    Kramkram A

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra fotografier du har tagit.
    Kram Sandra

    SvaraRadera