lördag 12 september 2009

Ljus i mörkret....




















Så här års är det dags att plocka fram alla ljus igen. Det är det bästa med hösten tycker jag, att tända ljus och krypa upp i soffan med någon kär och en skön filt. Har pysslat lite, litet smycke till ett ljus blev det. Pilligt men lätt och jag tycker nog det blev rätt småfint. Igår köpte jag färska blommor. Det är en skön lyx att unna sig tycker jag. Själv tyckte jag att jag var värd det efter en vecka i grågrå landet.... Så starkt rosa gladiolus (stavning??) blev det. Höga, rosa och helt underbara. Ljuset har jag ställt på en liten skiffer platta som jag köpte när vi var i en av inredningsbutikerna på Freeport. Har sett att dom finns lite överallt och jag gillar dom riktigt mycket. Kan tänka mig flera användningsområden åt dom. Nej nu blir det kaffe med mannen och Här är ditt liv på teve... Med massa ljus såklart!!! Go lördag!!! Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Hej,
    Gladioler är så underbara, så ståtliga på något sätt. Å va fint den blev med det lilla smycket på ljuset, verkligen en fin detalj! Va kul att du gillade korgen! Jag är supernöjd med den men vet tyvärr inte om den finns på fler EM butiker för den ingår inte i EMs gemensamma sortiment utan är något som vi har köpt in själva till Umeåbutiken. Men det kan ju vara värt att kolla iaf.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fint lilla pysseltanten gjort! :) Kramisar på dig!
    Syster L

    SvaraRadera
  3. Fint pyssel! Har också sett Här är ditt liv och jag diggar ju persbrandt så det var kul! Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att muggarna är lite små som kaffemuggar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Visst är det charmen med hösten at få tända alla ljus och krypa upp i soffan.
    Hoppas ni får en härlig söndag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Mys,mys!! När skall du mysa till din underbara arbetsplats så jag oxå får lite av din myspyssliga sida =)Snart sitter vi i höstmörkret med alla barn, då kan det vara skönt med ljus och en filt.
    Kramizar Carina

    SvaraRadera
  7. Hittade hit av en slump och vilken fin blogg du har. Visst kan man väl få unna sig snittblommor i bland? Älskar gladiolius!

    //Jessica

    SvaraRadera
  8. Det bästa med hösten är väl att man kan mysa till det med ljus och filtar och bara mysa.

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gjort! O ja, visst är det härligt med ljus..en av de fina sakerna med denna årstid, en riktig mysgrej!

    Kram

    SvaraRadera